4 dagen Koh Tao

17 december 2014 - Koh Tao, Thailand

13 december aangekomen op het eiland Koh Tao. Met de highspeed boot Catamaran zijn wij vertrokken uit Koh Phangnan. Het weer werkte niet echt mee. Het was heel slecht. Hoge golven en we werden 1 uur lang flink door elkaar geschud. Alle bagage viel door de boot, vanwege de hoge golven. De helft van de passagiers zagen wit en moesten overgeven. Er werden spuugzakken uitgedeeld. Behalve wij natuurlijk, geen spuugzak nodig al waren we wel wat bleekjes ( diehards ). We waren echter wel blij dat we van de boot afwaren, was best eng. Bij aankomst op de pier, zijn we met de taxi naar Wind Beach Resort gereden. 's Avonds hebben we het stadje verkend en Barricuda gegeten. In het stadje waren veel jongelui ( backpackers ). Daarna hebben we bij het restaurant( aan het strand ) van het Resort nog wat gedronken en zijn toen gaan slapen. De volgende dag, 14 december, hebben we 2 scooters gehuurd, de Ferry naar Champhon en de nachttrein van Champon naar Bangkok geboekt. We zijn met de scooter het eiland gaan verkennen, doch konden niet al te ver komen. Er waren geen normale wegen. Merendeel leidde de wegen naar de stranden. Na enkele uren rondgereden te hebben zijn we teruggegaan naar het Resort. We zijn toen naar het strand gegaan en hebben daar een tijdje gezeten. Er was op het strand een jonge thaise man met vlammenwerpers en vuurstokken aan het spelen. Hebben daar even naar gekeken. Na afloop zijn we bij een standje een Pancake met ui en kaas gegeten. Daarna heerlijk naar bed gegaan. De volgende morgen, 15 december, hebben we een boottocht geboekt rond het eiland. We zijn daarna met de scooter naar een strand gereden en hebben daar een paar uur vertoefd. Na terugkomst in het Resort hebben we gedouched en zijn toen met de scooter na een nabijgelegen stadje gereden en hebben toen een heerlijk olie-massage genomen. Deze was de beste die we tot nu toe hadden gehad( niet wat jullie denken ). 's Avonds hebben we bij een barretje in het stadje wat gedronken en zijn toen vroeg naar huis gegaan, ivm. de bootreis de volgende dag. !6 december zijn we met de boot rond het eiland gevaren. We zijn 3 keer gestopt om te zwemmen en te snorkelen. De derde keer, toen iedereen in het water was, werd er binnen 5 minuten vanaf de boot geroepen , dat we allemaal terug moesten naar de boot ivm. te sterke stroming en golven, welke plotseling kwamen opzetten. Daarn zijn we naar het mooiste eilandje gegaan, Koh Nangyuan, gegaan en hebben daar 2 uur gezwommen en gezond. Het was prachtig. Je kon daar gewoon over water lopen van de zee. Om 15.50 uur moesten wij terug zijn bij de boot, doch de boot kon door de hoge golven niet aanmeren. We moesten toen allemaal naar de andere kant van het eiland lopen om daar op de boot te kunnen. Bij terugkomst hebben we op het strand 2 biertje gedronken en zijn toen naar een restaurant gegaan waar we heerlijke spareribs hebben gegeten. Daarna hebben we onze spullen ingepakt voor het vertrek naar Bangkok. 's Avonds zijn we weer naar hetxelfde barretje gegaan en hebben daar nog wat gedronken. Vandaag, 17 december, hebben we uitgecheckt en de spullen achter de receptie gedeponeerd. We worden, als het goed is, om 14.00 uur door een taxi opgehaald, welke ons naar de pier moet brengen. Volgens de laatste berichten is er al 1 boot die niet vaart ivm. de hoge golven en stevige wind. We hopen dat we wel kunnen vertrekken. Hiermee sluiten we onze reis in het zuiden af en hopen morgen gezond te arriveren in Bangkok.

1. Joop Smits:
    17 december 2014
    Wij denken niet altijd aan erotische massages hoor, maar wat lees ik, konden jullie over water lopen, ik dacht dat allèèn Jesus dit kon maar jullie kunnen dit dus nu ook!
    Nog veel plezier.
    Vanavond begint het 10 over rood tournooi en dat moet ik mijn vaste maatjes, bij het tellen, missen, jammer.
    Groetjes Joop
  2. Co Ruijters:
    19 december 2014
    Hallo mannen!
    Het zit er voor jullie bijna op.Jullie reisverslagen en mooie foto's waren leuk om te lezen en te zien. Geniet van de laatste dagen daar, en als je besluit om wat langer te blijven doe dat dan, want het weer hier is zwaar kut!
    Groet Angèle & Co