4 dagen Koh Samui

8 december 2014 - Koh Samui, Thailand

Vandaag, 5 dec. werden we om 11.00 uur opgehaald met de bus voor de reis naar Koh Samui. Buiten Krabi moesten we op een overstapplaats overstappen in een Touringcarbus, welke ons naar de pier bracht. We zijn toen met de ferry vertrokken naar Koh Samui. In Koh Samui hebben we een tuktuk taxi genomen naar ons hotel, The Loft Samui. Deze is gelegen in Cheweng Beach.We hebben toen onze bagage uitgepakt en in het hotel thais gegeten. Dit was erg lekker. 's Avonds zijn we even het centrum ingelopen en hebben een excursie geboekt voor de volgende dag, nl. de Koh Samui Island tour. Wat gedronken, waar live music was, en daarna terug naar het hotel, waar we onderweg werden verrast door een stevige onweersbui. In ons hotel hebben we toen slaapplaatsen geregeld voor Koh Pahgnan en Ko Tao. Zaterdfag 6 december, dus de volgende dag, hebben we de excursie gedaan. Tijdens deze excursie hebben we de volgende tempels, waterval e.d. aangedaan. We zijn eerst bij Buddha met de 12 armen en de Big Buhda geweest, daarna naar de gemummificeerde monnik, daarna de Monkey Show,daarna Sea Vieuwpoint, daarna naar de Namuang waterval, waar we lekker hebben gezwommen in de waterval. Vandaartui zijn we naar de Grandfather and Grandmother Rock gereden. Was heel bijzonder. Daarna zijn de naar het grootste en oudste stadje van Koh Samui geweest, nl. Nathon Town. Daarna zijn we teruggereden naar ons hotel. 's Avonds hebben we heerlijk spareribs gegeten. Later op de avond zijn we het centrum ingelopen en kwamen toen een gezellig straatje tegen met allemaal open barretjes. We zijn toen  toen daar wat gaan drinken, waar het heel gezellig was. Daar Wil om 12 uur jarig werd hebben we daar zijn verjaardag gevierd. Op het moment dat Kees Wil feliciteerde, zag het personeel dat. Ze kwamen toen met een paar drankjes met kaarsjes erop , welke Wil moest uitblazen. We zijn daar gebleven tot in de kleine uurtjes, want het was bere gezellig. De volgende ochten hebben we eerst lekker wat uitgeslapen en hebben toen maar een stranddag genomen. Gelukkig scheen de zon toen niet volop en was het heerlijk toeven. Bij terugkomst van het strand, dachten we een schone kamer en schone handdoeken te hebben gekregen. Maar wat schetste onze verbazing. Kees had 's morgens het bordje aan de deur gehangen voor clean the room, doch abusievelijk de verkeerde kant, nl. Do not disturbed ( niet storen ) hahaha. Dus niets schoon. De volgende ochtend, 8 december, hebben we een excursie gehad naar het Sea Aquarium en Tiger zoo, alsmede een Birds show. We hadden deze excursie geboekt zonder foto's met de tijgers of andere  dieren, omdat wij die al hadden, dit was goedkoper. Bij aankomst kregen wij nummer B op ons t-shirt geplakt, terwijl wij voor A hadden geboekt. We werden deze dag in de watten gelegd met een perfecte lunch( ipv. sandwiches) en konden overal gratis op de foto.Onze laatste avond op Koh Samui gaan we lekker het centrum in en nemen het er nog  van, want morgen worden we pas om 11.10 uur opgehaald voor de trip naar Koh Phagnan.

1. THEO kERSTEN:
    8 december 2014
    Het valt mij tegen dat jullie de feestdag van de goed Heiligman 5dec zomaar vergeten,alsof die man ineens niet meer bestaat.Nouvoor mij mogen jullie daar blijven. Groetjes Theo.K
  2. Maurits:
    8 december 2014
    Nog van harte gefeliciteerd. Hoor t al, jullie maken de reis van je leven. Geniet ervan.
    Gr. Maurits
  3. Inge:
    8 december 2014
    Ik zie wel jullie hebben het uitermate goed naar de zin!!
    Veel plezier nog, geniet ervan de laatste weken.
  4. Jos van kortenhof:
    8 december 2014
    Jullie vervelen je nog niet zie ik. Mooie fotos en verhalen. Geniet Er nog maar van. Groetjes van ons.
  5. Wilma Leenders:
    9 december 2014
    Mooie foto's geniet er nog maar van .voor je het weet is de vakantie voorbij.groetjes uit Doornenburg.