Laatste 2 dagen Bangkok

18 december 2014 - Bangkok, Thailand

Vandaag zijn wij met de Catamaran vertrokken van Kogh Tao richting Chumpon. ier aangekomen werden we opgewacht door een touringcar, welke ons naar het Centraal station heeft gebracht. Aangekomen op het station moesten we wachten to 21.12 uur voor dat de trein kwam. We hebben toen aan de overzijde van het station in een restaurant gegeten.Het was een leuk restaurant, waar ook werd gebokst. Om 20.45 uur zijn we naar hwet station gelopen en zijn om 21.20 uur in d trein gestapt. De reis naar Bangkok met de nachttrein duurde ongeveer 9 uur. Rond 7.30 uur waren we in Bangkok. Daar hebben we een tuktuk genomen die ons naar het hotel bracht.e tuktuk chauffeur moest wel even zoeken waar het hotel was, maar uiteindelijk zijn we goed aangekomen. Na te hebben ingecheckt zijn we naar onze kamer gegaan. Kees moest toen eerst zijn rugtas en broek schoonmaken. Deze zaten vol kots van een passagier van de boot. Na ons wat te hebben opgefrist zijn we de omgeving gaan verkennen om te zien hoe we na een avond stappen de weg terug moesten vinden. Bij terugkomst wilden we bij de receptie koffie pakken, doch het water was op. Het oude vrouwtje wat achter de balie stond vroeg Kees of hij even een fles uit het berghok wilde halen, want dat was voor haar te zwaar. Kees liep met haar mee en haalde de waterfles, doch de dop moest eraf, wat nog erg moeilijk was. Kees met het vrouwtje samen op de knieen om de dop los te krijgen, wat uiteindelijk is gelukt. Toen hij klaar was hebben we eindelijk koffie kunnen pakken. 's middag zijn we met de skytrain naar de Centrale pier gegaan. Daar hebben we een tuktuk genomen om ons naar de liggende buddha te brengen. De tuktuk is de gehele reis bij ons gebleven. Het was fantastisch om de liggende buddha te zien. Deze was enorm groot en helemaal met goud belegd. Na deze bezichtiging zijn we teruggegaan naar de Centrale pier en hebben toen de skytrain naar Bangkok teruggenomen. 's Avonds zijn we gaan stappen op de Patpong, de bekendste straat van Bangkok. Toen wij op een terrasje gingen zitten kregen we aanspraak met een dame. Het was een leuk gesprek. We hebben haar toen wat te drinken aangeboden. Eventjes later kwam er nog een dame bijzitten en die heeft Wil ook een drankje gegeven. Het was best gezellig. Later bleek dat het dames waren van de bediening. Als er klanten kwamen moestn ze die stoelen aanbieden. Na wat gedronken te hebben vertelde Wil tegen de dames, dat wij alleen wat wilden drinken en niets anders, want het was onze rustdag. Kees schoot hierbij zo in de lach, dat de dames dachten dat wij hen voor de gek hielden. Maar Kees dacht aan iets anders en toen moest ik ook lachen. De tranen rolden over onze wangen. Toen die dames dat zagen liepen ze naar binnen en kwamen terug met natte tissues. Daar gingen ze ons helemaal mee wassen door het gezicht en bij Wil ook zijn buik. De laatste dag van onze mooie reis hebben we 's morgens een heerlijk engels ontbijt genomen. Doch we moesten wel lang wachten op de koffie. Wat bleek, het koffiezetapparaat van het restaurant was kapot en hebben ze koffie gehaald bij de bank aan de overkant. Wij zijn toen de Silom Road afgelopen en hebben toen ijscoffee gedronken bij het koffiehuis waar wij de eerste dag van Thailand 's avonds een biertje hebben gedronken. Daarna zijn wij verder gewandeld en hebben we nog een buddha gekocht. Om 15.45 uur waren we terug in het hotel en hebben toen onze spullen gepakt voor het vertek naar Nederland de volgende dag. Ävonds  zijn we PatPong markt in gelopen en hebben wat geshopt. Daarna hebben we een paar biertjes gedronken op hetzelfde terras als de avond daarvoor. Aan de overkant speel een goed Rockband, zij speelden muziek van Pinkfloy, ACDC, enz. Na wat biertjes te hebben genuttigd, wilde een dame met Wil dansen en begon Kees over de vogeltjesdans. Wil vroeg toen aan de dames of ze wisten wat een polonaise was. Dat wisten ze niet, dus vroeg Wil aan de dames en Kees zullen we de polonaise doen. Kees liet dit direct afweten, hij wilde niet voor schut staan bij de winkelende mensen.Wil is toen alleen met een dame de polonaise gaan doen. Ze vonden het erg leuk. Bij terugkomst ging Kees naar het toilet. Toen hij terugkwam was hij aan het lachen. Ik vroeg hem wat er aan de hand was. Hij  was een ladyboy tegengekomen die aan hem gevraagd had waar hij naar toe ging. Kees zei tegen hem naar het toilet. Toen zei de ladyboy kom met mij mee. Nee zei Kees ik ga alleen naar toilet en meer niet. Wij hebben daarna afscheid genomen van onze laatste flesjes Chang en zijn bijtijds naar het hotel gegaan, want de volgende dag moesten we vroeg op. De volgende morgen werden we om 8 uur opgehaald door een taxi, welke ons naar het vliegvel van Bangkok heeft gebracht. We waren daar wel wat vroeg en hebben op de luchthaven maar wat gegeten en gedronken.Om 13.40 uur ( Thai tijd ) zijn we met Eva Air per vliegtuig vertrokken naar Nederland. Wij kwamen daar aan om 19.50 uur, dit was een vlucht van bijna 12 uur. Na aankomst op schiphol hebben we de trein genomen naar Nijmegen, waar onze mooie en fantastische reis door Thailand werd beeindigd.