4 dagen Koh Phangan

15 december 2014 - Koh Phangan, Thailand

Deze dag, 9 december, zijn we om 12.45 uur vertrokken met de ferry naar Koh Phangan. Dit was een kort tripje van een half uur. Bij aankomst op de pier hebben we een tuktuk genomen, die ons naar Dew Shore Resort heeft gebracht. Bij inchecken moesten we nog 45 minuten wachten, want de bungalow moest nog worden schoongemaakt. Op het moment, dat de naar het strand wilde lopen, begon het net te regenen. Toen het droog werd zijn we alsnog naar het strand gelopen, welke bij het resort was. We hadden een keurige bungalow aan het strand, alsmede een swimmingpool met yakuzi. 's Avonds zijn de richting stadje gelopen, wat nog al een eindje lopen was, en hebben daar in de Outlow Saloon wat gedronken, als jullie snappen wat we bedoelen. Willy raakte aan de praat en bleef nog zitten en Kees ging vast alleen naar de bungalow. Helaas kwam Willy pas om 08.00 uur 's morgens terug, hij werd toen met de scooter naar de bungalow gebracht.

De volgende dag, 10 december, hebben we een stranddag moeten nemen, vanwege de vorige avond. Kees heeft alleen geontbijt, want Willy sliep nog. Het eerste uur heeft Kees alleen aan het strand gelegen. Om 16.30 uur zijn we teruggegaan naar de Bungalow en hebben ons even opgefrist. 's Avonds heerlijk Thais gegeten en daarna weer even naar de Outlow Saloon gegaan. We hebben daar 2 biertjes op zijn zijn op de terugweg even op een terrasje gaan zitten. Het was daar erg gezellig.

De volgende ochtend hebben we 2 scooters gehuurd en zijn toen het eiland gaan verkennen. We zijn toen bijna het hele eiland rond geweest, maar we hadden ook nog de volgende dag de scooter en hebben toen de rest bekeken. Bij terugkomst hebben we heerlijk even in de swimmingppol en yakuzzi gezeten. 's Avonds zijn we het stadje ingegaan, waar toevallig een braderietje was. Het was wel gezellig. Hebben daar een barretje gevonden waar goede muziek gedraaid werd en zijn daar blijven hangen. De 2e dag met de scooter hebben we de Big Buddha en de Chinese tempel bezocht en tevens het Nationaal Park, waar een waterval was. Verder ons lekker laten uitwaaien op de scooter tussen de palmbomen. 's Avonds zijn we eerst wat gaan eten en hebben onderweg naar het stadje even een voetmassage laten doen. Kees had nl. krampen in zijn kuiten gekregen van het lopen. Vooral 's nachts.

Daarna zijn we een barretje ingelopen waar het heel gezellig was en was toevallig van de bediening iemand jarig en kregen nog een drankje (Bazooka ) en Thais gebak. Dit was heel lekker, behalve Kees vond het niet lekker. De volgende morgen moesten we vroeg op om de scooters in te leveren en ging onze reis verder naar het eiland Koh Tao.